Skeiv start

Dagen i dag var liksom spikra den. Lykkepille og jeg skulle kjøre til Månetoppen og drikke kaffe med Tussilagofolket som er hjemme i gamlelandet en snartur.

Men så har bilen min fått en mystisk knæææke lyd – skikkelig ekkelt! Jeg kjørte i et lite, men skarpt hull i mørket med den, og etter det henger den liksom ikke helt sammen lenger.

Jeg har seriøst BIL-LYDANGST og blir overoppmerksom hvis noe ikke er som det skal. Sjekket fort artikkelen i VG enda engang. Og ble absolutt ikke beroliget i det hele tatt. For jeg er helt sikker på at bilen min har minst fem av lydene som er lista opp her! Ergo tok jeg ikke sjansen i det hele tatt på å legge ut på E18.Typisk at sånne  ting skal skje når mannen i huset er borte…

Fikk dermed plutselig akutt trang til frisk luft og annonserte mitt behov på fjesboka. I løpet av 2 minutter var en skautur inn til hytta spikra. Lykkepille, Snuppi og jeg travet i vei og koste oss som bare det.

Vi kokte kaffe og slappet av på verandaen. Helt til det kom en innpåsliten vepsedjevel. Da ble det sykt fart på slitne turromper og lattermuskler! Tre forholdsvis voksne damer SÅ sykt redde for en liten stikkende tass. Det er flaut!Den forsvant omsider av seg selv og vi kunne fortsette å mimre over hytteboka.

På hjemturen kom det en skikkelig haglskur, så vi brukte ca halvparten så lang tid tilbake som vi brukte fram. Hjemme var det bare å få på seg tørre filler og krølle seg sammen i sofaen med lap’en på fanget. Bolla Pinnsvin og Interiørkonsulenten kom innom en tur og vi fant ut at det var på tide med litt mat. Etter endeløse diskusjoner og 20 cm med forslag fra venner, endte vi opp med takeaway fra Cappadokia. God, tyrkisk mat!

Nå har freden og roen senka seg over heimen og jeg kjenner at det kunne passe bra med en liten date med GW Persson igjen (Fantastisk bra og morsom krimforfatter – anbefales!!). Det blir den siste på en stund, for i morgen tidlig setter min kjære nesa hjemover igjen, så nå er det bare å telle timer! I morgen kveld er nok huset fylt med fjær og fugleskrotter… Må innrømme at jeg gleder meg mye mer til å se sambo enn fuglene. Fugler skal ikke være inne – de skal fly ute og kose seg!

Takk for fine dagen!

2 tanker på “Skeiv start

  1. Takk for en flott tur med dere ninna mi…….håper vi kan ta det igjen!!
    Ps! Du er fantastisk god til å skrive!!

Legg igjen en kommentar

