2010 delt på 4

En liten oppsummering av året som har gått er kanskje på sin plass. Jeg sitter og ser igjennom bildene fra året, og jammen er det mye man rekker å få med seg på tolv måneder. For at ikke innleggene skal bli uoverkommelig lange – siden jeg velger å oppsummere ved hjelp av bilder – har jeg delt året i kvartaler. Hø hø – reine energiselskapet!

Januar, februar og mars

Av en eller annen grunn, har jeg veldig få bilder fra de to første månedene. Mulig jeg glemte kameraet stadig vekk. Ingen bombe det, forsåvidt… Men jeg husker ihvertfall såpass at januar var kald, og preget av sykdom hos barna. (Omgangssyke, som resulterte i til sammen to uker med bøttetømming, sengetøyvask og psykisk kvalme for min del.) Midt oppe i alt dette, hadde jeg eksamen. Den gikk utrolig nok veldig bra! Dessuten fikk vi verdens beste nyhet den 4. januar: Trine og Jarl skulle ha baby – og jeg skulle få bli mormor! Åh – lykke!

Det var litt skummelt at Trine og Jarl skulle reise på ferie til Thailand. Jeg var så redd for at noe skulle gå galt med knøttet i magen, det er jo en lang og slitsom tur. Men alt gikk heldigvis bra, og de hadde en superfin kjærlighetsferie der nede.

Ung kjærlighet (Trine & Jarl)

Min vakre datter Trine

Vi var veldig flinke til å gå tur denne tida, og jeg var supermotivert på lavkarbokuren min. Her et par bilder fra januar og februar:

Fornøyd etter en lang gåtur


Vi hadde faktisk epler på treet til langt ut i januar!

I mars var det fullt kjør med skole og lekser og semesteroppgaven «from hell». Men jentene i gruppa mi og jeg ga aldri opp og jobbet «rompa av oss» for å få ting unna. Jentene «mine» er gull verdt – de gjør hverdagen til en fest og jeg er veldig glad i dem!

Vi hadde en skikkelig nedtur i mars også. Etter uker med en liten Thomas full av snørr, evigvarende hoste og tårer, ble det etter en blodprøve konstantert at han er allergisk – bl.a mot katter. Derfor var det med stor sorg vi måtte gi bort Lompa – den fine pusen vår. Heldigvis fikk Lompa, ved hjelp av gode venner, et godt nytt hjem samme dag jeg la fram problemet via Facebook. Men det var selvfølgelig veldig trist å ta farvel med henne likevel..

*SNUFS*

I midten av mars feiret vi bursdag for tvillingene, som fylte hele 9 år, og Heidi, som fylte 17. (JØSS – hvor blir årene av??)

Thomas & Line

Bursdagbarnet Heidi og kusine Marthe

Vi hadde mer å feire i mars. Tor Erik og jeg feiret 2 år sammen den 22.03 og tilbragte en superfin helg på Quality Holmsbu Spa Hotel på Hurum. Vi fikk vår egen sjøbod rett ved vannkanten – to etasjer med deilig komfort. Vi hadde fri adgang til spa-avdelingen og tre retters middag inkludert. Det ble en avslappende og nydelig helg hvor vi koblet helt av fra alt og alle og bare koste oss i hverandres selskap.

Velkomstpakke!


Utsikten

Peiskroken

Et av rommene

Dørvakta…

Jeg elsker deg!

Første kvartal av 2010 var slett ikke verst!

Følg med i neste runde! 😉

4 tanker på “2010 delt på 4

Legg igjen en kommentar

